W branży farmaceutycznej tradycyjnie najlepszy jest pierwszy i czwarty kwartał roku. Nic więc dziwnego, że w pierwszym miesiącu drugiego kwartału obserwujemy pewne spowolnienie. Ciągle jest to jednak wzrost

Efekt II kwartału najsilniej odbił się na segmencie leków refundowanych. Ich sprzedaż wyniosła 980 mln zł i była niższa o 0,8 proc. w stosunku do kwietnia 2008 roku.

– Trzeba pamiętać, że w tym roku święta przypadły w kwietniu, rok temu był to marzec. Szacuje się, że tylko jeden dzień świąteczny powoduje spadek sprzedaży o ok. 90 mln zł – wyjaśnia Piotr Kula. – Dodatkowo w kwietniu, na skutek dobrej pogody, było mniej zachorowań, co przełożyło się na mniejsze zakupy leków. Nowa lista refundacyjna wpłynęła zaś na spadek cen.

Na skutek wprowadzenia nowej listy leków refundowanych w marcu br. poziom dopłaty pacjenta w grupie leków refundowanych po raz pierwszy od 2000 roku spadł poniżej 30 procent.

Sprzedaż leków pełnopłatnych wzrosła o 2 proc., do 413 mln złotych. Najlepiej sprzedawały się leki OTC, oferowane bez recepty, sprzedano je za kwotę o 10 proc. wyższą niż przed rokiem, czyli 753 mln zł.

Statystyczna apteka sprzedała w kwietniu leki za 158 tys. zł, czyli tyle samo, ile w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.