Polska promuje się na targach India Pharma W 2016 r. wartość produkcji farmaceutyków w Polsce sięgnęła 30 mld zł, zaś eksportu ok. 11 mld zł. Fot. Archiwum

W indyjskim Bangalore trwa jedna z najważniejszych imprez targowych w Indiach - India Pharma. Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła stoisko narodowe, by promować polski sektor biotechnologii i farmaceutyki wśród zagranicznych przedsiębiorców - poinformowała w piątek (16 lutego) PAIH.

Jak wskazano, polskie stoisko przygotowane w ramach projektu Brand cieszy się ogromnym zainteresowaniem indyjskich firm oraz przedstawicieli lokalnych i narodowych stowarzyszeń farmaceutycznych. Wśród gości pojawili się m.in. przedstawiciele brytyjskiego Departamentu Handlu Międzynarodowego i Departamentu Farmacji indyjskiego resortu ds. chemikaliów i nawozów, w tym jego szef, Ananth Kumar.

Według danych PAIH, polski przemysł farmaceutyczny jest największym w Europe Środkowej i szóstym w UE. W 2016 r. wartość produkcji farmaceutyków w Polsce sięgnęła 30 mld zł, zaś eksportu ok. 11 mld zł (wzrost o 5 mld zł w ciągu 6 lat). Ponad połowa polskiego wywozu leków trafia do krajów tzw. starej Unii - wskazano.

- Biotechnologia należy do najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce. Rynek stymulowany jest zarówno poprzez realizację innowacyjnych projektów badawczych prowadzonych przez polskie firmy biotechnologiczne i jednostki naukowe, jak również - napływ inwestycji zagranicznych do tego sektora - zaznaczył Wojciech Chatys z PAIH, obecny w Bangalore.

Dodał, że Polska przyciąga je dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze specjalistów, bogatemu zapleczu naukowemu oraz konkurencyjnym kosztom pracy.

- Agencja zamknęła do tej pory sześć projektów inwestycyjnych w dziedzinie farmacji, o wartości 132,7 mln euro. Z kolei FDI Markets podaje, że łącznie w naszym kraju zrealizowano ich już ponad 60 - powiedział. Chatys zaznaczył, że wartość sprzedaży polskich farmaceutyków do Indii wynosi ok. 0,4 mln zł.

- Widzimy duże zainteresowane innowacyjnych firm indyjskich z branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, objawiające się w bardzo konkretnych propozycjach współpracy biznesowej z polskimi partnerami. Jesteśmy przekonani, że potencjał i możliwości tego ogromnego rynku zostaną odkryte szeroko przez polskie firmy - ocenił prof. biotechnologii Tadeusz Pietrucha, członek Narodowej Rady Rozwoju, który uczestniczył w briefingu zorganizowanym podczas targów przez PAIH na stoisku narodowym.

Realizowany przez PAIH projekt "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand" jest skierowany do przedsiębiorstw z sektora MŚP. W ramach programu wybrano 12 priorytetowych obszarów polskiej gospodarki, które mają szansę na globalny rozwój. PAIH odpowiada za promocję dziewięciu sektorów, m.in. za branżę farmaceutyczną. Jak wskazano, program Brand będzie realizowany także na rynkach perspektywicznych dla polskich eksporterów, wskazanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Projekt jest finansowany z unijnego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH