Projekt rozporządzenia (dotyczącego reklamy leków

Tymczasem ustawa z 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wyraźnie określa, jak taka reklama ma wyglądać. Zapis narusza również Konstytucję RP w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej oraz jest niezgodny z dyrektywą unijną 2001/83. Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (sygn. C-44/01) potwierdził zasadę swobody gospodarczej, obejmującą również reklamę porównawczą.

Kuriozalny jest także zapis, z którego wynika, że o reklamie leku musi być przekazywane w brzmieniu identycznym do charakterystyki produktu leczniczego. Dyrektywa unijna jasno stanowi, że reklama „musi być zgodna“ z tym, co jest w charakterystyce produktu leczniczego, a nie „identyczna“. W praktyce w reklamie nie można umieścić charakterystyki produktu leczniczego, która zawiera kilkadziesiąt stron.

Rozwiązanie, by przedstawiciele medyczni spotykali się z osobami uprawnionymi do wystawiania recept po godzinach pracy jest nieracjonalne – m.in. z uwagi na to, że lekarze są zatrudniani w różnej formie. Kto ma decydować, gdzie, w jaki sposób takie spotkania miałyby się odbywać po godzinach pracy? Zadaniem przedstawiciela medycznego jest nie tylko reklama, ale również przekazywanie informacji na temat produktu i ustawowy obowiązek zbierania informacji o działaniach niepożądanych. Jest to ważne w kontekście bezpieczeństwa pacjenta.

Już dzisiaj istnieją stosowne przepisy, które stanowią, że wizyty przedstawicieli nie mogą utrudniać realizacji zadań osób odwiedzanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH