Paracetamol zwiększa ryzyko astmy?

Paracetamol podawany niemowlakom zwiększa ryzyko zachorowania na alergię i astmę w późniejszym wieku - sugerują wyniki badań.

Julian Crane, wykładowca na University of Otago w Nowej Zelandii, uzasadnił ten związek, bazując na masowym badaniu Asthma and Allergy Cohort Study, jakie wykonane było w Nowej Zelandii. W badaniu uwzględniono ponad pół tysiąca niemowlaków z Christchurch oraz prawie tysiąc pięcio- i sześciolatków z Wellington i Christchurch.

Wykazało ono wyraźny związek pomiędzy podawaniem paracetamolu dzieciom w wieku poniżej piętnastu miesięcy (dotyczyło to 90% badanych) a ryzykiem wystąpienia alergii oraz astmy i szmerów oddechowych pięć do sześciu lat później.

Paracetamol sprzyja powstawaniu astmy i uczuleń – twierdzą uczeniu i przestrzegają, żeby pamiętać o bezpiecznym dawkowaniu tego leku.

Więcej: www.kopalniawiedzy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH