Po wprowadzeniu rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych, które wymaga od przedstawiciela handlowego uzyskania zgody kierownika placówki medycznej na spotkanie z zatrudnionym w niej lekarzem, spadła liczba wizyt REP-ów. Zdaniem branży farmaceutycznej nowe prawo zamiast marginalizować zachowania korupcyjne, wręcz do nich zachęca.

Przepisy wprowadzające zakaz reklamowania leków w godzinach pracy lekarzy, które obowiązują od dwóch miesięcy, wciąż wzbudzają kontrowersje. Firmy farmaceutyczne przyznają, że ich przedstawiciele odbywają mniejszą liczbę wizyt reklamowych w placówkach ochrony zdrowia. To może przełożyć się na wynik finansowy całej branży i na spadek sprzedaży części leków. Częściej też do takich spotkań dochodzi po godzinach pracy lekarza. A to, zdaniem przedstawicieli tej branży, sprzyja zachowaniom korupcyjnym - pisze Gazeta Prawna.

Jerzy Sokołowski, zastępca dyrektora Zespołu Publicznych Zakładów Zdrowia w Otwocku, wyjaśnia, jak problem wizyt rozwiązano w jego szpitalu: - Przedstawiciel handlowy musi złożyć wniosek z prośbą o umożliwienie spotkania. Najczęściej są one organizowane w godzinach popołudniowych. We wniosku muszą znaleźć się informacje dotyczące tego, z kim handlowiec chce się spotkać, w jakim celu i kiedy.

Podobnie jest w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Lublinie. - Jeżeli kierownik wyrazi na to zgodę, to wizyta taka odbywa się wyłącznie po godzinach pracy lekarza, ale w miejscu pracy – zaznacza rzecznik placówki, Agnieszka Osińska.

Część placówek wciąż jednak nie przygotowała wewnętrznych regulaminów w sprawie spotkań handlowców z lekarzami. Do czasu ich przygotowania wizyty są zawieszone. Dlatego firmy medyczne szukają innych możliwości reklamowania produktów. - Praca przedstawicieli handlowych musiała ulec pewnemu przemodelowaniu. Spotkania z lekarzami ustąpiły miejsca wizytom u farmaceutów - twierdzi w rozmowie z GP Eugeniusz Góra z Polfy Warszawa.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH