Reklamy leków nie będą mogły być emitowane w radiu i telewizji do 20 minut przed i po audycjach popularnonaukowych i dokumentalnych, związanych tematycznie z działaniem danego produktu leczniczego lub jego wskazaniami - przewiduje nowelizacja rozporządzenia przygotowanego przez Ministerstwo Zdrowia.

Nowela została przekazana do konsultacji społecznych.

Obecnie obowiązuje zakaz emisji reklam produktów leczniczych wyłącznie przed i po audycjach kierowanych do dzieci.

Nowela zakłada także, że reklama produktu leczniczego, będąca przypomnieniem pełnej reklamy, poza jego nazwą własną i nazwą powszechnie stosowaną, może zawierać tylko znak towarowy (logo), niezawierający odniesień do wskazań leczniczych, postaci farmaceutycznej, dawki, haseł reklamowych lub innych treści reklamowych.

Jak podkreśla MZ, zabieg marketingowo-reklamowy, jakim jest przypomnienie reklamy, ma na celu utrwalenie promowanych treści poprzez powtórzenie m.in. nazwy produktu tak, aby konsument miał możliwość zapamiętania danego producenta i marki.

Zgodnie z nowymi przepisami, reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, nie spełniająca wymogów w nim zawartych, mogłaby być publikowana nie dłużej niż przez trzy miesiące.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH