Chudniesz w zgodzie z naturą bez żadnych skutków ubocznych ani efektu jo-jo - to jedno z haseł promujących produkty z Zielarni Ojca Klimuszko. Prezes UOKiK uznała, że reklama wprowadzała konsumentów w błąd.

Zdaniem Urzędu, sugerując się tym hasłem reklamowym konsument mógł odnieść wrażenie, że spożywanie reklamowanych produktów prowadzi do istotnego spadku masy ciała oraz uchroni go przed ponownym przytyciem. Tymczasem, według opinii Instytutu Żywności i Żywienia, właściwości poszczególnych składników środków odchudzających nie oznaczają, że takie samo działanie będzie miał produkt gotowy.

Produkt sprzedaje Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Handlowe Eldex-Medical Import-Export. Jednak sposób zakupu suplementu sugeruje, że jest nabywany bezpośrednio w Zielarni Ojca Klimuszko.

Produkty tego typu kupowane są najczęściej przez osoby chore i starsze, które mają większe zaufanie do medycyny naturalnej oraz osób duchownych, a w tym przypadku byli wprowadzani w błąd.

Zastrzeżenia Urzędu wzbudziło także nieinformowanie w publikowanych reklamach oraz na stronie internetowej o firmie i prawach konsumenta nabywającego produkt.

Prezes Urzędu nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 5 600 zł i zobowiązała do opublikowania płatnych ogłoszeń zawierających sentencję decyzji w dwóch dziennikach ogólnopolskich. Przedsiębiorca może się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH