Jak szybko ustępuje ból? GIF wycofuje reklamę leku

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestanie prowadzenia reklamy produktu leczniczego Instanyl aerozol do nosa. Reklamowana treść nie jest zgodna z Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Inspektor zauważa, iż folder oraz stand reklamowy zawiera hasło: "Istotne działanie przeciwbólowe już po 5 minutach".

W opinii GIF, odbiorca reklam otrzymuje przekaz, że istotne działanie przeciwbólowe leku Instanyl występuje już po 5 minutach od podania, tymczasem w treści pkt 5.1 - Właściwości farmakodynamiczne Charakterystyki Produktu Leczniczego wynika, że "w przypadku wszystkich trzech dawek produktu Instanyl wykazano istotną statystycznie różnicę w zmniejszaniu nasilenia bólu w 10 minucie w porównaniu z placebo".

Zdaniem Inspektora, reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd i powinna prezentować lek obiektywnie, informując o racjonalnym stosowaniu.

Więcej: http://www.gif.gov.pl/
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH