INFARMA stawia na transparentność współpracy z organizacjami pacjenckimi

Zgodnie z zapisami Kodeksu Dobrych Praktyk innowacyjne firmy farmaceutyczne zrzeszone w INFARMIE rozpoczynają szczegółowe raportowanie celu i warunków współpracy z organizacjami pacjenckimi. Informacje na ten temat będą zamieszczać na swoich stronach internetowych.

W ramach Kodeksu firmy zobowiązały się do transparentnego informowania o przekazaniu organizacjom wsparcia finansowego lub innej znaczącej pomocy materialnej. Pierwsze raporty przygotowane zgodnie z wytycznymi Kodeksu będą dotyczyć roku 2012 i powinny zostać opublikowane do końca I kwartału 2013.

Firmy poinformują w nich, z jakimi organizacjami pacjenckimi współpracowały, podadzą wysokość udzielonego wsparcia finansowego i cel, na jaki było ono przeznaczone.

Finansując swoją działalność organizacje pacjenckie korzystają z darowizn, grantów, datków i innych form wsparcia od osób i instytucji prywatnych, między innymi od firm farmaceutycznych. Środki przekazane przez firmy przeznaczane są na różnego rodzaju projekty społeczne, edukacyjne i profilaktyczne. Firmy udzielają także organizacjom wsparcia merytorycznego.

- Firmy i organizacje działają w podobnych obszarach i są dla siebie naturalnymi partnerami do współpracy, jednak charakter ich relacji oraz rola firmy powinny być przejrzyste - mówi Paweł Sztwiertnia, dyrektor generalny INFARMY.

Zapisy Kodeksu dotyczą nie tylko obowiązku informowania o wsparciu udzielanym organizacjom, ale też formy i warunków, na jakich ich współpraca powinna się opierać. Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH