IMS: w 2012 roku sprzedaż w aptekach spadła o 8,4 proc.

Z danych firmy analitycznej IMS Health wynika, że wartość sprzedaży leków i innych produktów farmaceutycznych w aptekach po 52 tygodniach 2012 roku spadła o 8,4 proc., wobec 2011 r..

Dynamika sprzedaży leków na receptę jest w dalszym ciągu niższa niż dynamika całego rynku. W 2012 roku wartość sprzedaży tych leków oszacowano na 15,3 mld zł i była ona o blisko 13,4 proc. niższa niż w 2011 roku. W ujęciu ilościowym spadek sprzedaży leków na receptę wyniósł 9,6 proc.

- Od początku roku obserwujemy wzrost wydatków pacjentów na leki na receptę, ale nadal są one wyraźnie niższe niż w roku 2011. Wartość miesięcznej sprzedaży aptek w grupie leków Rx była w grudniu o blisko 478,3 mln zł niższa niż w analogicznym okresie 2011 roku - komentuje Marcin Gawroński, ekspert IMS Health.

W grudniu ub.r. w grupie produktów dostępnych bez recepty odnotowano wzrost sprzedaży zarówno w ujęciu wartościowym (8,8 proc.), jak i ilościowym (3,2 proc.) w porównaniu do grudnia 2011 roku. Natomiast w całym 2012 roku odnotowano nieznaczny wzrost wartości sprzedaży produktów dostępnych bez recepty (0,7 proc.) w porównaniu do roku 2011.

Wartość sprzedaży produktów bez recepty wyniosła około 8,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.