Handel lekiami w internecie wymaga zgłoszenia

Osoby planujące sprzedaż leków w internecie muszą o tym fakcie poinformować właściwego wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego. Należy to zrobić nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem sprzedaży wysyłkowej.

Przedsiębiorca prowadzący taką działalność musi również zapewnić odbiorcom leków możliwość skontaktowania się telefonicznego, by ci mogli zapoznać się ze szczegółami oferowanego produktu.

Prawo dopuszcza internetową sprzedaż leków nie wydawanych na receptę - przypomina Dziennik Gazeta Prawna.

Sama e-apteka musi posiadać wydzielone miejsce, w którym odbywa się przygotowanie produktów do wysyłki, a w nim stół do przygotowywania przesyłek, szafę lub regał do przechowywania zewnętrznych materiałów opakowaniowych. Musi też być podest lub regał do składowania przygotowanych paczek.

Do obowiązków sprzedającego leki należy także umieszczenia na stronie internetowej informacji o cenie produktów, sposobach zapłaty, kosztach przesyłki czy kosztach połączeń telefonicznych z e-apteką. Konieczna jest informacja o możliwości odstąpienia przez klienta od umowy w terminie 10 dni od dnia dostawy produktu leczniczego.

Więcej: www.gazetaprawna.pl Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.