Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał 8 marca spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej.

Chodzi o produkt leczniczy Neosine (wersja „biuro”) kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych.

Odbiorca reklamy otrzymuje przekaz sugerujący, że przyjęcie leku w ciągu 48 godzin po infekcji wirusem chroni organizm przed rozwinięciem się grypy i przeziębienia. Tymczasem - jak zauważa GIF - zgodnie z zapisem pkt 4.1 w Charakterystyce Produktu Leczniczego (ChPL) - ”Wskazania do stosowania” znajduje się zapis: ”Wspomagająco u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych”.

Decyzja GIF-P-R-450/48-8/JD/15 zapadła 08.03.2016 r.

Przypomnijmy, że Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał również (7 marca) zaprzestania emisji reklamy telewizyjnej syropu dla dzieci Neosine. Zdaniem GIF reklama m.in. wprowadza odbiorców w błąd, przekazując nieprawdziwe informacje dotyczące wskazań do stosowania leku.

Czytaj: www.gif.gov.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH