GIF wstrzymuje reklamę leku przeciwgorączkowego dla dzieci Fot. Archiwum RZ (zdjęcie ilustracyjne)

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał półce Sequioa natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia reklamy produktu leczniczego Pedicetamol (lek przeciwgorączkowy dla dzieci), kierowanej do publicznej wiadomości w formie plakatu rozwieszanego w placówkach medycznych i aptekach.

GIF stwierdził, że reklama ta nie jest zgodna z obowiązującymi przepisami w zakresie reklamy produktów leczniczych i narusza art. 55 ust. 1 pkt 2 Prawa farmaceutycznego.

Zgodnie z tym zapisem reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może polegać na odwoływaniu się do zaleceń osób znanych publicznie, naukowców, osób posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujących posiadanie takiego wykształcenia.

W uzasadnieniu decyzji Główny Inspektor Farmaceutyczny wskazał m.in. na fakt, że w omawianym plakacie reklamującym Pedicetamol zamieszczono cytat z wypowiedzi prof. dr. hab. med. Andrzeja Radzikowskiego

Więcej: www.gif.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH