Frost & Sullivan o branży farmaceutycznej: coraz bardziej pożądany outsourcing

Największe firmy farmaceutyczne coraz częściej traktują outsourcing jako decyzję strategiczną, która pozwoli im skupić się na najważniejszych zadaniach jakimi są badania i rozwój (R&D) - ocenia firma Frost & Sullivan.

Zdaniem ekspertów tej doradczej firmy, prognozy wskazują, że wygaśnięcie patentów na kluczowe i najbardziej zyskowne leki o wartości 45 mld dolarów oraz leki biologiczne warte 30 mld dolarów zredukuje wskaźniki wykorzystania zdolności produkcyjnych firm i sprawi, że outsourcing stanie się atrakcyjnym rozwiązaniem dla firm farmaceutycznych i biotechnologicznych.

- W związku z tym, że firmy farmaceutyczne i biotechnologiczne skupiają się na badaniach i rozwoju, outsourcing najprawdopodobniej będzie umacniał swoją pozycję jako strategiczna opcja w zakresie produkcji. Wpływ kryzysu ekonomicznego oraz słabe wyniki w branży venture capital w Europie przyczyniły się do zwiększenia popularności produkcji kontraktowej, która stała się synonimem racjonalizacji kosztów oraz terminowego wprowadzania produktów na rynek - stwierdzają analitycy Frost & Sullivan w raporcie "Europejskie rynki farmaceutycznej i biotechnologicznej produkcji kontraktowej".

Obecnie współpraca z firmami farmaceutycznymi jest źródłem od 10 do 25 proc. całkowitych przychodów organizacji zajmujących się produkcją kontraktową (contract manufacturing organisations, CMOs) w Europie. Frost & Sullivan przewiduje, że wartości te do roku 2013 wzrosną do 40 proc., zaś do roku 2018 nawet do 50 procent.

Niemniej jednak rygorystyczne wymogi regulacyjne będą najprawdopodobniej wywierać duży nacisk na CMO. Środowisko regulacyjne w Europie staje się coraz bardziej wymagające ze względu na problemy związane z zanieczyszczeniem leków, a także wymogi bezpieczeństwa i zasady wycofywania leków z rynku. W związku z tym koszty uzyskania wymaganych zezwoleń ze strony organów nadzoru będą główną częścią kosztów stałych ponoszonych przez CMO.

- Choć zapotrzebowanie na zdolności produkcyjne rośnie, CMO muszą ostrożnie planować rozszerzanie zdolności produkcyjnej, aby nie dopuścić do powstania nadwyżek, co mogłoby z kolei skutkować przejmowaniem mniejszych CMO przez większe - ostrzegają analitycy Frost & Sullivan. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH