Farmaceuci domagają się doprecyzowania przepisów dotyczących reklamy aptek

Farmaceuci zwracają uwagę, że przepisy ustawy refundacyjnej, które wprowadziły zakaz promocji i reklamy aptek, są nieprecyzyjne. Apelują do resortu zdrowia o ich doprecyzowanie.

Zaznaczają m.in., że w ustawie brakuje jednoznacznej definicji reklamy, co powoduje, że granica pomiędzy reklamą a np. informacją udzielaną pacjentowi staje się zbyt cienka - informuje Gazeta Wyborcza.

W samym Ministerstwie Zdrowia również nie ma zgody co do tego, czy zakaz reklamy aptek powinien zostać utrzymany w obecnej formie. Zdaniem wiceministra Sławomira Neumanna obecna ustawa jest zbyt restrykcyjna, bo nawet podanie godzin otwarcia apteki może być uznane za nielegalną reklamę. Przeciwny zmianom jest z kolei wiceminister Igor Radziewicz-Winnicki, który obawia się, że wraz z "poluzowaniem" przepisów wzrośnie spożycie leków, których i tak Polacy kupują za dużo.

Obecnie za łamanie zakazu reklamy grożą sankcje finansowe (nawet do 50 tys. złotych).

Więcej:  wyborcza.biz

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.