DOZ: zawieszamy programy pacjenckie w aptekach

Do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia przez Naczelny Sąd Administracyjny jakie działania aptek są uznawane za zakazane spółka DOZ postanowiła zawiesić realizację swoich programów lojalnościowych w sieci aptek Dbam o Zdrowie

Jak podali przedstawiciele spółki, programy pacjenckie realizowane w Aptekach Dbam o Zdrowie są uznawane przez urzędników za niedozwoloną reklamę aptek. W związku z serią decyzji administracyjnych, sieć aptek Dbam o Zdrowie zdecydowała o zawieszeniu swoich programów pacjenckich.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 25 stycznia 2013 r. uznał program dla pacjentów za reklamę działalności aptecznej, a ta jest zakazana. Po tym wyroku sieć podjęła decyzję o zawieszeniu od 7 kwietnia swoich programów pacjenckich.

Sieć obejmująca 1,4 tys. placówek w całym kraju odwołała się od decyzji Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

- Nie zgadzamy się z taką interpretacją prowadzonych przez nas programów i Prawa farmaceutycznego - mówiła Aleksandra Paczkowska, prezes zarządu DOZ S.A., podczas zorganizowanej konferencji prasowej (Warszawa, 26 marca br.).

Dodała: - Naszym zdaniem, programy te spełniały ważne cele społeczne, realizując założenia ustawy refundacyjnej, która zakłada obniżanie kosztów leczenia pacjenta. Niezrozumiałym dla nas jest, że programy wypełniające ducha ustawy i cieszące się tak dużą popularnością wśród pacjentów, są traktowane jako zakazana działalność i że jesteśmy za nie karani. Jednakże do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy przed Naczelnym Sądem Administracyjnym, postanawiamy je zawiesić.

Od 7 kwietnia 2013 roku DOZ S.A. zawiesza programy realizowane w Aptekach Dbam o Zdrowie: Program Opieki Farmaceutycznej (POF) oraz programy: Dla Mamy i Maleństwa, Dbam o Siebie i Dbam o Poziom Cukru.

Spółka zleciła badania firmie MillwardBrown, które zostały zaprezentowane na konferencji. Wynika z niej, że 86% ankietowanych chce otrzymywać więcej informacji na temat leczenia i możliwości zaoszczędzenia na zakupie leków, a 69% chce uczestniczyć w programach pacjenckich.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny w stanowisku przesłanym Polskiej Agencji Prasowej  wyjaśnił, że "z uwagi na brak ustawowej definicji reklamy apteki konieczne jest posiłkowanie się orzecznictwem sądowo-administracyjnym". GIF dodał, że według tego orzecznictwa "reklamą apteki może być każde działanie, skierowane do publicznej wiadomości, zmierzające do zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych w niej oferowanych".

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH