Brakuje farmaceutów: internetowy portal rozwiąże problemy kadrowe aptek? Apteki mogą przesyłać do portalu swoje grafiki pracy, a farmaceuci - wybrać określone godziny Fot. Archiwum

Wiele aptek zmaga się z problemami kadrowymi. Czy można je rozwiązać "wynajmując" aptekarzy za pośrednictwem serwisu internetowego? Z podobnych rozwiązań korzystają apteki za granicą.

W ubiegłym roku w Polsce działało ponad 15 tys. aptek. Na każdą przypadało średnio 1.7 farmaceuty, a powinno co najmniej dwóch - informuje Radio Zet.

Gdańska Okręgowa Izba Aptekarska proponuje rozwiązanie w postaci serwisu aptekarze.online, do którego apteki mogą przesyłać swoje grafiki pracy, a farmaceuci - wybrać określone godziny.

Jak przekonuje Anna Gębska-Mania, jedna z pomysłodawczyń aptekarskiego start-upu, system, w którym farmaceuci pracują na godziny, jest powszechny i dobrze sprawdza się w innych krajach.

W Ministerstwie Zdrowia nadal trwają prace nad ustawą o zawodzie farmaceuty. Projekt ma regulować m.in. opiekę farmaceutyczną w polskich aptekach oraz określać rolę farmaceutów w szpitalach.

Więcej: biznes.radiozet.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.