Wiele osób przecenia intensywność swoich ćwiczeń

Wiele osób nie potrafi właściwie ocenić intensywności swoich ćwiczeń - wynika z kanadyjskiego badania.

Jak przekonują badacze z York University, większość Kanadyjczyków - młodych, w średnim wieku i starszych dorosłych - nie jest w stanie trafnie określić intensywności ćwiczeń, niezbędnych do odniesienia korzyści zdrowotnych. - To niepokojące zarówno dla zdrowia jednostki, jak i zdrowia publicznego - ocenia prof. Jennifer Kuk.

129 osób - w wieku 18-64 lata - zaangażowanych w badanie, prowadzących siedzący tryb życia, właściwie oceniało ćwiczenia, które wiązały się z niewielkim wysiłkiem, natomiast przeceniało ćwiczenia mające przynosić umiarkowany i duży wysiłek, choć poinstruowano je, czym w ocenie należy się kierować.

Światowe organizacje ochrony zdrowia posługując się ogólnym opisem intensywności ćwiczeń (determinowanej przez procent maksymalnej częstości tętna) zalecają, aby dorośli w wieku 18-64 lata zażywali tygodniowo 2,5 godz. umiarkowanej lub energicznej aktywności fizycznej w 10-minutowych lub dłuższych sesjach.

U dorosłych umiarkowany wysiłek oznacza osiągnięcie 64-76 proc. maksymalnej częstości tętna, a energiczny - 77-83 proc.

Więcej: naukawpolsce.pap.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH