Słodzone napoje zmniejszają płodność? Fot. archiwum

Spożywanie słodzonych napojów - co najmniej jednego dziennie przez któregokolwiek z partnerów - koreluje z mniejszym prawdopodobieństwem poczęcia - wynika z badania zamieszczonego w czasopiśmie „Epidemiology”.

Wiadomo, że regularna konsumpcja słodzonych napojów wiąże się z przybieraniem na wadze, rozwojem cukrzycy typu 2, wcześniejszym dojrzewaniem płciowym (szybszym wystąpieniem pierwszej miesiączki) i słabszą jakością spermy. Teraz naukowcy z Boston University School of Public Health (USA) wykazali, że spożywanie napojów o wysokiej zawartości cukru zmniejsza prawdopodobieństwo zajścia w ciążę.

Badacze poprosili prawie 5 tys. osób – kobiety w wieku od 21 do 45 lat i ich partnerów – o wypełnienie kwestionariusza dotyczącego stylu życia, danych medycznych i diety, w tym częstotliwości spożywania słodzonych napojów. Żeńska część grupy badawczej uzupełniania następnie ankiety co każde dwa miesiące przez kolejny rok lub do ewentualnego momentu poczęcia dziecka.

Analizy pokazały, że konsumpcja słodzonych napojów, zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, korelowała z o 20 proc. mniejszym prawdopodobieństwem powołania na świat nowego życia. U kobiet spożywających co najmniej jeden napój dziennie obserwowano 25-procentowe zmniejszenie płodności, a u mężczyzn mających podobne nawyki żywieniowe – 33-procentowe zmniejszenie płodności. Największym wrogiem par starających się o dziecko były napoje energetyczne.

Więcej: www.naukawpolsce.pap.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

  • MSD

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.