Dzieci, które jedzą fast foody i piją napoje gazowane są grubsze, ale szczęśliwsze. Do tego zaskakującego wniosku doszli naukowcy, których badania zostały opublikowane na łamach Journal of Happiness Studies.

Otyłość wśród dzieci staje się coraz poważniejszym, choć często bagatelizowanym przez rodziców problemem. Sprzyja temu wiele czynników, m.in nawyki żywieniowe rodziców, dostępność niezdrowego jedzenia w szkolnych sklepikach oraz reklama skierowana do młodego widza - kolorowy klaun kuszący hamburgerem i frytkami jest przecież bardziej przekonujący niż szpinak i marchewka.

Prof. Hung-Hao Chang z Narodowego Uniwersytetu Tajwanu i prof. Rodolfo Nayga z Uniwersytetu w Arkansas badali zależność pomiędzy konsumpcją fast foodów (zwłaszcza frytek, pizzy i hamburgerów) oraz napojów gazowanych i słodzonych, a wagą i poziomem szczęścia u dzieci w wieku od 2 do 12 lat. Analizowane dane dotyczyły 2366 dzieci, które wzięły udział w ogólnonarodowej ankiecie dotyczącej zdrowia, przeprowadzonej na Tajwanie w 2001 roku.

Wbrew panującemu przekonaniu i rezultatom wcześniejszych badań naukowcy zauważyli, że dzieci, w których diecie ważne miejsce zajmowały fast foody, rzadziej niż inne odczuwały smutek, mimo, że miały problemy z nadwagą.

Zdaniem badaczy wyniki tych badań powinny być uwzględnione przy tworzeniu programów mających na celu poprawę zdrowia dzieci i walkę z otyłością.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

  • MSD

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.