Prof. Majewski: w projektach naukowych musi być miejsce na marketing

W innowacyjnych projektach inwestycyjnych w nauce, które wymagają włączania się partnerów strategicznych z dużego przemysłu, musi być miejsce na marketing - uważa prof. Sławomir Majewski, prorektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

W opinii prof. Majewskiego, który koordynuje też prace nad Centrum Badań Przedklinicznych i Technologii CePT, adresatem działań marketingowych jest przede wszystkim społeczeństwo - informuje serwis Nauka w Polsce PAP. Dotyczy to właśnie takich projektów, jak CePT, gdzie na inwestycje przeznaczono aż 360 mln zł, a koszty zwrócą się, na drodze komercjalizacji wyników badań, dopiero po latach.

CePT to projekt realizowany przez konsorcjum uczelni i instytutów PAN obejmujący budowę infrastruktury dla badań, których celem jest jak najszybsze wprowadzenie wyników przedklinicznych do medycyny praktycznej. W nowoczesnych laboratoriach uczeni będą pracować nad poznaniem mechanizmów chorobowych i opracowaniem nowych terapii w chorobach onkologicznych, kardiologicznych i neurodegeneracyjnych.

- Jeżeli podatnicy dowiedzą się, że ogromne pieniądze poszły na naukę, to mogą pomyśleć, że uczeni dostali pieniądze tylko na badania i mogą je ''zmarnować''. Musimy przekonać ich, że robimy to właśnie z myślą o społeczeństwie, żeby zapobiegać chorobom, leczyć, opracować jak najlepsze rozwiązania terapeutyczne - wyjaśnia prof. Majewski.

Uczony podkreśla, że zwiększanie potencjału naukowego odbywa się nie tylko po to, żeby pojawiło się więcej publikacji. Dla podatnika ważne jest, że te pieniądze idą zarówno na ważne badania podstawowe, jak i na zastosowania.

Więcej: www.naukawpolsce.pap.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

  • MSD

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH