Naukowo: leczenie łysienia a zaburzenia seksualne

Mężczyźni, którzy decydują się na walkę z łysieneim za pomocą finasterydu, mogą doświadczać zaburzeń seksualnych jeszcze przez miesiące, a nawet lata po zakończeniu leczenia.

Jak podaje serwis Nauka w Polsce, do tego wniosku doszedł dr Michael S. Irwig z Uniwersytetu George'a Waszyngtona, który postanowił sprawdzić, jak długo mogą utrzymywać się efekty uboczne związane ze stosowaniem finasterydu.

W jego badaniach udział wzięło 54 młodych mężczyzn, u których w wyniku stosowania finasterydu wystąpiły zaburzenia seksualne.

Finasteryd jest związkiem blokującym enzym o nazwie 5-alfa-reduktaza, który uczestniczy w przemianie testosteronu w bardziej aktywną formę - dihydrotestosteron (DHT). Stosowany jest w leczeniu przerostu prostaty oraz przy łysieniu androgennym. Zaburzenia seksualne wystąpiły u 89 proc. uczestników.

Więcej: www.naukawpolsce.pap.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH