Naukowcy: w DNA "mieszkają" wirusy FOT. Fotolia; zdjęcie ilustracyjne

Naukowcy z Uniwersytetu Tuftsa w Bostonie i Szkoły Medycznej Uniwersytetu Michigan opublikowali wyniki badań,  które wskazują, że w ludzkim genomie znajdują się fragmenty wirusowego DNA.

O tym, że w naszym materiale genetycznym znajdują się "obcy", wiedziano już od pewnego czasu. Biolodzy szacowali, że nawet 8 proc. całego naszego materiału genetycznego pochodzi nie od człowieka, ale od wirusów, które na przestrzeni tysięcy lat ewolucji atakowały naszych mniej i bardziej odległych przodków.

Amerykańscy naukowcy opisali na łamach "Proceedings of the National Academy of Sciences" (PNAS)  wyniki badań, dzięki którym w ludzkim genomie znaleziono kolejne 19 fragmentów wirusowego DNA.  Niektóre z nich mogą być obecne w ludzkim kodzie genetycznym od co najmniej 670 000 lat.

Większość kodu wirusów to pozostałości po mikroorganizmach, które już nie występują, jednak dotychczasowe badania dowiodły, że kod ten może mieć wpływ na rozwój różnych chorób, od nowotworów po choroby autoimmunologiczne.

Więcej: wyborcza.pl