Specyficzne białko zwane histonem jest odpowiedzialne za znaczną część uszkodzeń związanych z krwotokiem. Nowo odkryte przeciwciała mogą zablokować histony.

Uszkodzona wskutek choroby lub urazu komórka uwalnia histony do układu krwionośnego, gdzie zaczynają one uszkadzać naczynia. Powoduje to wewnętrzne krwawienia i zbieranie się płynu w tkankach.

Zespół naukowców z Oklahoma Medical Research Foundation (OMRF), podczas przeprowadzania eksperymentów na myszach z sepsą, odkrył, że ich krew zawiera dużo histonów. Podobne wyniki dały badania krwi zakażonych małp naczelnych i ludzi – opisuje PAP.

Zespół  naukowców z Temple University w Filadelfii odkrył specyficzne, monoklonalne przeciwciała, które są w stanie zablokować niszczycielskie działanie histonów. Przeciwciała te znaleziono u myszy z chorobą autoimmunologiczną. Gdy przeciwciała podano myszom chorym na sepsę, udało się je przywrócić do zdrowia. Planowane są dalsze testy na małpach, a następnie na ludziach.