GRUPA PTWP

Naukowcy: mleko wpływa korzystnie na mózg

  • rmf24/Rynek Zdrowia
  • 30-01-2012 16:36

Opublikowane na łamach czasopisma "International Dairy Journal" wyniki badań naukowych pokazują, że picie mleka korzystnie wpływa na możliwości naszego mózgu. Zdaniem naukowców wystarczy 1-2 szklanki mleka dziennie.

Badacze z Uniwersytetu Maine poddali testom ponad 900 osób w wieku od 23. do 98. lat.

Uczestnicy rozwiązywali serię ośmiu testów, badających między innymi ich inteligencję, pamięć, zdolności poznawcze i orientację w przestrzeni. Wypełniali też ankiety dotyczące zwyczajów żywieniowych.

Analiza wyników testów pokazała, że osoby pijące dziennie co najmniej szklankę mleka, bez względu na wiek, stan zdrowia i rodzaj testu, osiągały w nim lepsze wyniki niż ci, którzy mleka nie piją. Osoby pijące mleko "oblewały" testy aż pięciokrotnie rzadziej niż ich pozostali uczestnicy. 

Więcej: http://www.rmf24.pl

Czytaj więcej:    mleko |  mózg

Brak komentarzy

PARTNER PORTALU
partner portalu rynekzdrowia.pl
reklama
Przetargi
Wyszukiwarka ofert przetargów UZP
Praca
Wyszukiwarka ofert pracy
Copyright by Rynek Zdrowia