Naukowcy: aktywny kontakt z muzyką rozwija mózg rocznego dziecka

Interaktywne zajęcia muzyczne mogą korzystnie wpłynąć na rozwój mózgu małych dzieci zanim jeszcze zaczną one mówić i chodzić - twierdzą naukowcy, których wnioski przytoczone zostały w piśmie "Developmental Science".

Swoje badania naukowcy z Uniwersytetu McMaster (Kanada) prowadzili wśród dzieci i rodziców, którzy przez sześć miesięcy raz w tygodniu uczęszczali na jedne z dwóch rodzajów zajęć muzycznych.

Pierwsze polegały na interaktywnym tworzeniu muzyki oraz uczeniu się krótkich kawałków kołysanek i rymowanek, a także wspólnym graniu na instrumentach perkusyjnych. Podczas drugich zajęć maluchy bawiły się z rodzicami przy różnych stanowiskach z zabawkami przy jednoczesnym słuchaniu utworów z popularnej serii "Baby Einstein".

Gdy naukowcy porównali później reakcje mózgów dzieci z obu grup zauważyli, że te z aktywnej grupy szybciej i częściej reagowały na dźwięki muzyczne w porównaniu z grupą, której kontakt z muzyką był bierny.

Ponadto dzieci z aktywnej grupy stały się bardziej komunikatywne (co przejawiało się m.in. w machaniu przy pożegnaniach czy wskazywaniu przedmiotów znajdujących się poza zasięgiem). Zaobserwowano też, że częściej się uśmiechały, łatwiej było je uspokoić oraz były mniej rozdrażnione, gdy znajdowały się w nowej dla siebie sytuacji lub gdy coś szło nie po ich myśli.

Więcej: www.naukawpolsce.pap.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH