Media a poziom "hormonu stresu" u kobiet

Eksperyment przeprowadzony w Kanadzie wskazuje, że negatywne informacje, np. o morderstwach, sprawiają, że kobiety są bardziej podatne na przyszłe stresujące sytuacje.

Jest to wniosek z badania na małej grupie i wymaga dalszych testów - pisze w czwartek (11 października) BBC.

W trakcie eksperymentu 60 osobom, mężczyznom i kobietom, dano do przeczytania zestaw wycinków gazetowych. Część wiadomości była negatywna - dotyczyły one morderstw czy wypadków - a część neutralna, jak informacje o premierach filmowych. Następnie u uczestników eksperymentu zbadano poziom stresu. Okazało się, że kobiety, które czytały negatywne wiadomości, miały wyższy poziom we krwi hormonu stresu - kortyzolu, u mężczyzn tej reakcji nie zaobserwowano.

- Chociaż wiadomości same w sobie nie podnoszą poziomu stresu, czynią kobiety bardziej podatne, wpływają na ich reakcje psychologiczne na późniejsze stresujące sytuacje - powiedziała jedna z badaczek, Marie-France Marin z Uniwersytetu Montrealskiego.

Zgadza się to z innymi naukowymi przypuszczeniami - mianowicie o tym, że kobiety mogą szybciej wychwytywać zagrożenia dla swoich dzieci, co wpływa na sposób, w jaki reagują na stres.

Prof. Terrie Mofftit, psycholożka z Instytutu Psychiatrii w londyńskim King's College, mówi BBC, że badacze zajmujący się stresem "stoją przed prawdziwą zagadką dotyczącą płci".

- Jako grupa, kobiety wydają się bardziej podatne na stresujące czynniki, ale jednak żyją o kilka dobrych lat dłużej niż mężczyźni - wskazuje. Jej zdaniem odkrycie, jak kobiety "neutralizują efekty stresu dla swojego układu krążenia", przyczyniłoby się "do poprawy zdrowia każdego z nas".

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

  • MSD

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH