Lund University: to, co jemy, wpływa na naszą pamięć

Z badań przeprowadzonych w Lund University wynika, że właściwe żywienie nie tylko chroni przed chorobami, ale wspomaga też pamięć.

Przez cztery tygodnie 44 ochotników spożywało żywność, którą uważa się za odpowiedzialną za redukowanie stanów zapalnych w organizmie. Stany te wywołują zespół metaboliczny, a tym samym otyłość, cukrzycę typu 2 i choroby układu krążenia.

Na podstawie badań szwedzcy naukowcy dowodzą, że tzw. zły cholesterol został zredukowany o 33 procent, stężenie lipidów we krwi spadło o 14 procent, ciśnienie o 8 procent, a ryzyko pojawienia się zakrzepów krwi o 26 procent. Również pamięć i funkcje kognitywne uległy znacznej poprawie.

Dieta wykorzystana w badaniu zawierała pełnowartościowe produkty o niskim indeksie glikemicznym, bogate w przeciwutleniacze i kwasy tłuszczowe omega, między innymi: tłuste ryby, jęczmień, białko sojowe, jagody, migdały, cynamon, ocet i określony rodzaj pełnowartościowego chleba.

Nie wszystkie z produktów wykorzystywanych w diecie są dostępne w sklepach, ponieważ zostały opracowane specjalnie na potrzeby badania.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH