Jedz śniadanie na zdrowie Samo śniadanie, lub jego brak, nie ma wpływu na utratę masy ciała. Fot. Fotolia

Samo śniadanie, lub jego brak, nie ma wpływu na utratę masy ciała - wskazują naukowcy. Jednak z badań wynika, że spożycie tego "najważniejszego posiłku" sprzyja zdrowiu, aktywności fizycznej i powoduje, że konsumujemy mniej w ciągu dnia.

Naukowcy z Uniwersytetu Bath postanowili sprawdzić, czy jedzenie śniadań ma znaczący wpływ na utratę masy ciała i czy jego niejedzenie faktycznie przyczynia się do utraty kilogramów. Specjaliści przeprowadzili badania na dwóch grupach ochotników w wieki 21-60 lat. Jedna z grup codziennie rano zjadała śniadanie, druga grupa omijała ten posiłek.

Naukowcy wskazali, że osoby z grupy pierwszej, które jadły śniadanie miały więcej energii do podejmowania aktywności fizycznej, cieszyły się lepszym zdrowiem i jadły mniej w ciągu dnia, w porównaniu do osób z grupy drugiej.

Choć naukowcy nie zauważyli istotnego wpływu śniadań na masę ciała, dostrzegli szereg czynników - jak choćby aktywność fizyczna i mniejszy apetyt w trakcie późniejszych posiłków, które mogą mieć jednak wpływ na sylwetkę.

- Jeśli naszym celem jest utrata masy ciała, to zjadanie śniadania lub omijanie tego posiłku nie ma większego znaczenia -  wyjaśnia główny autor badania, dr Enhad Chowdhury.

Badacz dodał, że istotne jest nie tylko to czy jemy śniadanie, ale co się na nie składa, wskazał, że nie można na jednej szali stawiać posiłku złożonego np. z płatków z wysoką zawartością cukru i pełnowartościowego posiłku, bogatego w białko.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH