Innowacyjny projekt: wczesne diagnozowanie zaburzeń ADHD u dzieci

Wczesna diagnoza zaburzeń ADHD u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przy użyciu najnowszych kwestionariuszy i badania laboratoryjnego z zastosowaniem eye-trackera to zadanie Anny Orylskiej ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Na przeprowadzenie badań uczona otrzymała ponad 54 tysiące złotych w ramach zakończonej właśnie VII edycji programu Ventures Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. To pierwszy projekt naukowy związany z psychiatrią, który będzie finansowany w ramach tego programu.

- W procesie diagnostycznym, który przeprowadzimy w badaniu, wykorzystamy najnowsze kwestionariusze. Uzupełnimy go badaniem laboratoryjnym przy użyciu eye-trackera oraz zadaniami poznawczymi zaprojektowanymi do badania poziomów funkcji wykonawczych i ich odwzorowania w ruchach gałek ocznych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - wyjaśnia autorka badań.

Zaznacza również, że choć na świecie badania okulograficzne są uważane za najbardziej obiecujące narzędzie uzupełniające diagnozę ADHD, to w tej dziedzinie wciąż należą do metod unikatowych.

Anna Orylska jest absolwentką psychologii klinicznej w SWPS. Jej zainteresowania naukowe łączą się z praktyką kliniczną oraz badaniami poznawczymi dotyczącymi terapii i diagnozy dzieci od wieku wczesno-przedszkolnego do adolescyjnego z zaburzeniami łącznymi takimi jak: zespół hiperkinetyczny (ADHD), zaburzenia opozycyjno buntownicze, poważne zaburzenia zachowania.

 Więcej: http://www.naukawpolsce.pap.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH