Duński sposób na otyłość

Dużo białka i mała zawartość skrobi - oto składniki diety zapobiegającej otyłości, zalecane przez duńskich naukowców.

– Jeśli chcesz schudnąć powinieneś utrzymywać wysoko białkową dietę, bogatą w chude mięso, niskotłuszczowe produkty mleczne, i rośliny strączkowe – informują naukowcy z Wydziału Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu w Kopenhadze. I doradzają, by ograniczyć w jadłospisie produkty bogate w skrobie: białe pieczywo i inne, z wysoko przetworzonej mąki.

– Dzięki tej diecie można jeść do syta, bez liczenia kalorii i bez tycia – zachęcają duńscy naukowcy.

Te zalecenia to wynik porównania zaleceń dietetycznych, z najnowszymi doniesieniami dotyczącymi znaczenia białek i węglowodanów w regulacji apetytu.

W odchudzającym projekcie „Diogenes” wzięło udział 938 dorosłych członków rodziny i 827 dzieci. Na początku eksperymentu dorośli zostali poddani ośmiotygodniowej diecie białkowej. Zanotowany, średni spadek masy ciała wśród dorosłych wynosił 11 kilogramów.

Zdaniem kopenhaskich badaczy oficjalne zalecenia dotyczące zbilansowanej diety nie są wystarczające, aby zapobiegać otyłości. Słynna dieta Dukana, zyskała również naukowe poparcie duńskich naukowców.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH