Dr Sierpiński: chcemy, aby ABM unowocześniła nauki medyczne w naszym kraju Dr Radosław Sierpiński: chcemy, aby ABM unowocześniła rynek nauk medycznych w naszym kraju; FOT. PTWP

- Mam nadzieję, że Agencja Badań Medycznych stanie nie tylko jednym z bardzo ważnych narzędzi do tworzenia Evidence-based healthcare w Polsce, czyli opieki zdrowotnej opartej o dowody naukowe, ale także stanowić będzie dużą wartość dla pacjentów - mówi dr Radosław Sierpiński, pełnomocnik ministra zdrowia ds. utworzenia Agencji Badań Medycznych.

- Już w 2020 roku prawie 250 mln zł będzie przeznaczone przez ABM wyłącznie na badania niekomercyjne. Przyniosą one konkretne korzyści, wskazując nam, jak nowe technologie medyczne powinny być tworzone dla polskich pacjentów, a jednocześnie określą, w jaki sposób system opieki zdrowotnej może funkcjonować w sposób bardziej przydatny dla pacjentów - mówi dr Sierpiński.

I dodaje: - Z drugiej strony Agencja ma w swoich ustawowych zadaniach wpisane stymulowanie innowacyjnej gospodarki, w tym nowoczesnych technologii medycznych. Chcemy też, dzięki działaniom Agencji, unowocześnić rynek nauk medycznych w naszym kraju.

- Pieniądze będą przykazywane przez ABM głównie na badania prowadzone w ośrodkach uniwersyteckich, co wpłynie na podniesienie jakości polskiej nauki i ułatwi naszym naukowcom publikowanie prac na światowym poziomie - zaznacza pełnomocnik ministra zdrowia ds. utworzenia Agencji Badań Medycznych.

Wskazuje, że trzecia sfera zadań Agencji Badań Medycznych to działalność analityczna: - ABM będzie uprawniona do korzystania z danych gromadzonych, między innymi przez NFZ, GUS, Ministerstwo Zdrowia. Agencja, poprzez agregowanie i analizę tych danych będzie proponowała resortowi zdrowia bardzo konkretne rozwiązania.

- Agencja będzie też wspomagać proces refundacyjny, projektując takie badania, które pokażą, czy dana technologia medyczna jest przydatna w naszym systemie opieki zdrowotnej. ABM dysponować będzie środkami publicznymi, musimy więc bardzo dokładnie się im przyglądać, a wyniki badań - zwłaszcza tych niekomercyjnych - będą szeroko publikowane, aby także pacjenci czerpali z nich konkretną wiedzę - podsumowuje dr Radosław Sierpiński.

Rozmowa zarejestrowana podczas IV Kongresu Wyzwań Zdrowotnych (Katowice, 7-8 marca 2019 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

  • MSD

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.