Aktywność fizyczna to najzdrowszy nawyk Pokonaj dyskomfort, aż ćwiczenia staną się takim zwyczajem jak mycie zębów - radzi amerykański lekarz. Fot. Shutterstock

"Nigdy nie jest za późno, żeby stać się tą osobą, którą zawsze chciało się być" - przekonuje dr Daniel G. Amen. Psychiatra i badacz układu nerwowego radzi zacząć od aktywności fizycznej eliksiru młodości i dobrego samopoczucia, który radzi aplikować codziennie.

"Porzuć zły nawyk już dzisiaj i od razu zastąp go dobrym. Kiedy podejmujesz postanowienie, twój mózg wie, że traktujesz je poważnie. Zarezerwuj trochę czasu, żeby mózg i ciało dowiedziały się, że twoja decyzja o zmianie to nie żart" - pisze w swojej książce "Wspieraj swój mózg - odmładzaj się" dr Daniel G. Amen. psychiatra, badacz układu nerwowego, klinicysta.

Radzi: "Zaczynaj każdy poranek od przypomnienia sobie jak chcesz żyć i jak chcesz się czuć. Przypomnij sobie także, jak nie chcesz się czuć i jakie kroki musisz podjąć, żeby zapewnić sobie wspaniały dzień. Zacznij od przeznaczania w tym dniu czasu na aktywność fizyczną".

Pierwszym zdrowym nawykiem, jaki warto w sobie wyrobić jest aktywność fizyczna. I nie chodzi tu jedynie o lepszą kondycję, atrakcyjniejszy wygląd. Jak wskazuje dr Daniel G. Amen, ruch to antidotum na różne dolegliwości - stres, bezsenność, brak koncentracji, to również najskuteczniejszy eliksir młodości.

Zamiast pod wpływem stresu sięgać po słodycze, tłuste przekąski albo alkohol, radzi zrobić coś, "co naprawdę zadziała".

"Żeby obniżyć lęk i poczucie dyskomfortu: wyciśnij z siebie pot! Trening pomaga panować nad stresem, natychmiast obniżając poziom hormonów stresu, i z czasem zwiększa odporność na stres" - pisze w książce.

"Pamiętaj, że aktywność fizyczna nie tylko zapewnia dłuższe życie, dobry wygląd i większą energię - jest też jednym z najlepszych i potwierdzonych sposobów zapobiegania otępieniom, pogorszeniu funkcji poznawczych i chorobie Alzheimera" - wyjaśnia naukowiec.

Na łamach swojej książki "Wspieraj swój mózg - odmładzaj się" wspomina, że kiedy mówi o badaniu, z którego wynika, że "kiedy masa ciała rośnie, mózg maleje", wielu ludzi odczuwa potężną motywację, żeby zacząć się ruszać i kontrolować masę ciała.

Proponuje, aby każdy dzień zaczynać od treningu, wtedy łatwiej wyrobić nawyk systematycznych ćwiczeń.

"Większość ludzi, którzy nie ćwiczą z samego rana, nie ćwiczy w ogóle. Porządek dnia i lista rzeczy do zrobienia dopadają ich i dostarczają wymówek, żeby opuścić trening. Niech zaplanowane ćwiczenia należą do porannych zwyczajów, wtedy łatwiej wyrobić sobie nawyk" - wyjaśnia.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH