Podanie szczepionki przeciwko grypie ciężarnej kobiecie przynosi korzyści jej potomstwu - informuje "American Journal of Public Health".
Niemieccy badacze z German Cancer Research Centre w Heidelbergu opublikowali na łamach pisma „Heart” poważne ostrzeżenie dotyczące szkodliwości suplementów diety zawierających wapń. Jak wynika z ich badań suplementacja wapniem może wywołać zawał serca.
Codzienne przyjmowanie witaminy C w ciąży przez palące matki ma dobry wpływ na płuca ich nowonarodzonych dzieci - informują naukowcy z Oregon Health & Science University (USA).
Jedna trzecia leków na malarię używanych na świecie to bezwartościowe imitacje - wynika z badania opisanego w magazynie "The Lancet Infectious Diseases".
Badania przeprowadzone przez naukowców z Katedry Psychiatrii Akademii Medycznej we Wrocławiu wykazały, że co 20. student cierpi na głęboką depresję, którą powinno się leczyć, a czterech na dziesięciu ma lęki i zaburzenia nastroju.
Zdrowym niemowlętom i dzieciom nie powinno się podawać preparatów wielowitaminowych. Jedyne witaminy, w które trzeba uzupełniać ich dietę to witamina K i D - przypominają lekarze i dietetycy.
Eksperci ze szpitala Xijing w Chinach po przeanalizowaniu 41 różnych badań uważają, że spożywanie ryb chroni przed rakiem jelita grubego.
Z inicjatywy europejskiej sieci ośrodków prowadzących badania kliniczne (ECRIN) oraz lokalnych organizacji branżowych na dzień obchodów zaproponowano 20 maja - rocznicę rozpoczęcia pierwszego naukowego badania klinicznego w nowoczesnej medycynie, przeprowadzonego w 1747 r. przez Jamesa Linda.
zobacz inne>
zobacz inne >