Szpitale chciałby same serwisować aparaturę. Czy to możliwe? Na zdjęciu sprzęt do laserowej korekcji wad wzroku. Fot. WEISS KLINIK

Szpitale chciałby przejąć serwisowanie aparatury medycznej od autoryzowanych firm. Pozwoliłoby to ograniczyć koszty sięgające kilku miliardów złotych.

Środowisko medyczne chce przejęcia części serwisu aparatury medycznej przez fachowców i inżynierów ze szpitali oraz uczelni. Korzystanie z autoryzowanych firm generuje zbyt wysokie koszty.

Zapotrzebowanie na wyroby medyczne jest coraz większe.W 2018 roku rynek może osiągnąć wartość ok. 3 mld dol. Koszty serwisowania aparatury medycznej w polskich szpitalach szacuje się na kilka miliardów złotych.

Towarzystwo Inżynierii Medycznej proponuje zmiany, które mają na celu przejęcie części zadań przez same szpitale, przez osoby wykwalifikowane na uczelniach, technologów, inżynierów, specjalistów, którzy będą mogli serwisować aparaturę, jeśli będą mieć takie uprawnienia.

Marian Świerz, dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Gorlicach, uważa, że konieczna jest zmiana prawa w tym zakresie, bo niejednokrotnie mamy do czynienia z monopolem firm, co powoduje, że koszty niebotycznie szybują w górę. To poważny problem wpływający na wyniki finansowe szpitali, a równocześnie, w sposób bezpośredni, na bezpieczeństwo pacjentów - dodaje.

W rozmowie z agencją Newseria Biznes podkreśla, że jego szpital stara się przyciągnąć uczelnie i producentów tak, aby szpital w Gorlicach stał się poletkiem doświadczalnym, gdzie nowe aparaty, nowe technologie medyczne będą wdrażane, oceniane i w ten sposób weryfikowane.

Czytaj: www.biznes.newseria.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.