Serwis nie nadąża za zakupami sprzętu

Trudno mi mówić bez negatywnych emocji, kiedy poruszam temat serwisowania aparatury medycznej. Odnoszę wrażenie, że jakość serwisu obniża się w naszym kraju. Nie mamy pod tym względem takiego komfortu, jakiego byśmy sobie życzyli - zauważa Krzysztof Kasprzak, komendant 10. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką w Bydgoszczy*.

Placówki w naszym kraju dosyć szybko uzbrajają się w sprzęt. Jest coraz więcej aparatury w szpitalach, dzięki środkom własnym, a także dużym możliwościom skorzystania z dodatkowych mechanizmów finansujących zakup. Szczególnie mocno szpitale mogą sobie „poszaleć” dzięki środkom unijnym

Zamawianie świetnego sprzętu może być pułapką ze względu na koszty jego eksploatacji oraz usług serwisowych serwisowych.

Wydaje mi się, że wobec tych zwiększonych zakupów firmy nie nadążają z rozwojem sieci serwisowej. Z tego powodu  wydłuża się okres reakcji na awarię. Wiele wskazuje także na to, że liczba fachowców, inżynierów do obsługi serwisu jest niewystarczająca.

Przykładowo nie mogę umieścić w umowie serwisowej klauzuli, żeby w czas reakcji serwisu wliczyć też soboty i niedziele. Przecież my funkcjonujemy 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku. Przedłużanie się czasu reakcji powoduje poważne kłopoty w procesie diagnostyczno-leczniczym.

Nie udaje mi się także wymusić na firmach, żeby refundowały mi koszty przedłużającego się okresu przestoju sprzętu. Przecież w przypadku przestoju aparatury, szpital musi wykupywać usługi na zewnątrz, żeby móc przeprowadzić diagnostykę pacjentów, których zdrowie i życie jest zagrożone.

Oceniam, że pozycja serwisów aparatury medycznej na polskim rynku jest niemal monopolistyczna. Według mnie, niektórymi działaniami w zakresie usług serwisowych mogłyby się zająć odpowiednie urzędy.

* Wypowiedź podczas VI Forum Rynku Zdrowia (Warszawa, 27-28 października 2010 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.