Producent sprzętu medycznego nawiązał współpracę joint venture z chińską firmą Marek Suczyk, wiceprezes Famed Żywiec. Fot. materiały prasowe

Producent sprzętu medycznego Famed Żywiec nawiązał współpracę joint venture z firmą Fam Beijing, która 15 lat temu wprowadziła polską markę do Chin - podały we wtorek (14 maja) służby prasowe Famedu. Obecnie sprzedaż w Chinach to 17 proc. eksportowych przychodów firmy.

Spółka podała, że dzięki dotychczasowej kooperacji z Fam Beijing produkty z Żywca trafiły do szpitali w ponad 30 prowincjach, gminach i regionach autonomicznych Chin. "W minionych latach Famed każdego roku sukcesywnie zwiększał wartość przychodów uzyskiwanych na rynku chińskim. Obecnie generują one 17 proc. jego rocznych wpływów z rynków eksportowych. Eksportowe przychody Famedu w latach 2013-2018 to 115 mln zł" - podała firma.

Zdaniem wiceprezesa Famed Żywiec Marka Suczyka, decydując się na joint venture, polska firma chce "wyraźnie podkreślić strategiczne znaczenie tamtejszego rynku". - Liczymy, że efektem będzie nawet kilkukrotny wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach produktów, które dostarczamy do Chin - dodał.

Suczyk powiedział, że specyfiką chińskiego rynku jest polaryzacja, hermetyczność i wysoka bariera wejścia.

- Bardzo kosztowny proces rejestracji produktów medycznych może trwać nawet dwa lata. Jednocześnie jedną z bolączek systemu pozostaje kwestia niedoboru serwisu sprzętu medycznego. Problemem jest część chińskich wytwórców, którzy oferują sprzęt tani, który charakteryzuje się krótkim i kosztownym czasem eksploatacji. Dzisiaj są, jutro ich nie ma, a w przypadku konieczności skorzystania z serwisu, szpital pozostaje bez wsparcia. Gwarancja pewności, którą oferuje uznany wytwórca, taki jak Famed przesądza, że odbiorcy są gotowi zapłacić za sprzęt nawet kilkakrotnie więcej - wyjaśnił wiceprezes.

Spółka podała, że jej sprzęt w Chinach pozycjonowany jest w segmencie premium. Do Państwa Środka z Żywca trafiają m.in. najbardziej zaawansowane produkty, jak stół do obrazowania medycznego, stół do operacji bariatrycznych, czy łóżko na oddział intensywnej terapii.

W minionych latach Famed każdego roku sukcesywnie zwiększał wartość przychodów uzyskiwanych na rynku chińskim. Obecnie generują one 17 proc. rocznych przychodów spółki z rynków eksportowych. W minionych pięciu latach na całym Dalekim Wschodzie przychody Famedu osiągnęły poziom 30 mln zł, z których ok. 40 proc. spółka uzyskała w latach 2017-2018. Eksportowe przychody Famedu w latach 2013-2018 to 115 mln zł. W ub.r. żywiecki producent zanotował ponad 56 mln zł globalnych przychodów, po raz trzeci z rzędu uzyskując dodatni wynik EBIDTA (ponad 2,3 mln zł).

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.