Famed wchodzi na rynek amerykański z nową marką Spółka planuje, że sprzedaż na rynku amerykańskim będzie w perspektywie pięciu lat generowała 30 procent jej przychodów. Fot. archiwum

Famed, jeden z najstarszych polskich producentów sprzętu medycznego, tworzy nową markę i wprowadza ją na wymagające rynki Stanów Zjednoczonych i Kanady. Oferuje stoły operacyjne, fotele ginekologiczne i zabiegowe, łóżka szpitalne, wózki do przewożenia chorych oraz łóżka porodowe.

Spółka planuje, że sprzedaż na rynku amerykańskim będzie w perspektywie pięciu lat generowała 30 procent jej przychodów, które już dziś w większości pochodzą zza granicy - podała firma w informacji dla mediów.

Partnerem polskiej spółki i zarazem dystrybutorem jej produktów za oceanem będzie Oakworks Medical, producent i dystrybutor sprzętu rehabilitacyjnego. Polski wytwórca będzie oferował swoje produkty w Ameryce Północnej pod stworzoną wspólnie z amerykańskim partnerem marką iMS - inspirit Medical Solutions.

Oakworks Medical, posiadający niemal 40-letnie doświadczenie w branży medycznej, jest w USA kojarzony z innowacyjnym designem i wysokim poziomem technicznym produkowanego sprzętu.

- Nasz partner poszerza swoją ofertę produktową, natomiast Famed zyskuje wsparcie w zakresie rejestracji i spełniania restrykcyjnych amerykańskich norm dla sprzętu medycznego, a także rozbudowaną sieć dystrybucji. Ze względu na surowe procedury certyfikacji jakim podlega sprzęt medyczny w USA, dopuszczenie do sprzedaży naszych produktów traktujemy jako potwierdzenie ich jakości i niezawodności - mówi Tomasz Rycak, prezes zarządu Famed Żywiec.

Marka iMS, obok amerykańskiego, ma docelowo funkcjonować na innych rynkach, na których preferowane są certyfikaty i rejestracja FDA. Początkowo w ramach linii produktowej iMS oferowane będą m.in. stoły operacyjne, fotele ginekologiczne i zabiegowe, łóżka szpitalne, wózki do przewożenia chorych oraz łóżka porodowe.

- Produkty marki iMS to połączenie rozwiązań technicznych i niezawodności wyrobów Famedu, z doskonałą obsługą klienta Oakworks Solutions. Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że możemy wprowadzić na rynki Stanów Zjednoczonych oraz Kanady ten sprawdzony i konkurencyjny cenowo sprzęt medyczny - mówi Rich Shuman, prezes Oakworks Solutions.

W 2016 roku Famed zanotował bardzo dobre wyniki finansowe, osiągając niemal 75 proc. przychodów na rynkach zagranicznych. Od wielu lat produkty firmy dostępne są w Europie, Azji, czy w Afryce, a teraz także na rynkach USA i Kanady - czytamy w informacji prasowej

- Rynek amerykański pozostaje dla nas jednym z głównych obszarów rozwoju. Oczekujemy, że dzięki współpracy z Oakworks Medical uda się nam osiągnąć na nim znaczący wolumen sprzedaży, który w perspektywie najbliższych pięciu lat będzie stanowić nawet jedną trzecią globalnej struktury naszych przychodów - mówi Marek Suczyk, wiceprezes zarządu Famed Żywiec.

Od momentu przejęcia zarządzania firmą przez fundusz inwestycyjny EMSA Capital Fund w 2013 roku firma notuje z roku na rok coraz lepsze wyniki finansowe. Przychody Famedu osiągnęły w 2016 roku poziom ponad 43 mln złotych, co stanowi wzrost o 22 proc. w porównaniu do 2015 roku. Spółka zanotowała też rekordowy od kilku lat pierwszy kwartał, zwiększając przychody w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku o ponad 60 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH